Sommar kärran..

2011-04-28 @ 10:35:34

Hej vänner!

Tänk att finvädret håller i sig.. det är underbart med samtidigt lite skrämmande tycker jag! Hoppas sommaren blir minst lika fin om inte bättre eftersom det är så pass varmt nu. Det återstår att se, den som lever får se!

Ja som rubriken lyder så har vi plockat fram lillans sommarkärra.. vi har bytt ut liggdelen till sittdel. Hon verkar vara hel nöjd.. får vara med och se. Har henne vänd mot mig till en början för de små kan bli så oroliga om det inte ser mammans eller pappans ansikte. Kan bli för mycket intryck för de små.. så hon får gott kolla på sin mamma ett tag till :D

Idag får vi besök ifrån hofors. Wilmisen ska få leka med lilla Mella idag. Sedan när storälskling kommer hem så blir det att åka till mamma och pappa för att hämta upp soffor som vi ska ha nere i gillestugan. Härligt. Börjar sakta men säkert ta form där nere med. Får se om vi flyttar ner dit om det blir en tokvarm sommar :)
Ja just ja.. harju varit och besiktat lillan med.
allt såg så bra ut och kurvan pekar rätt upp. Hon väger lite mer än hon borde men det tycker jag är bra, för då har hon lite att ta av om hon blir sjuker. Hon väger nästan 8 kg nu. 7,8g iaf :) och är 67 lång. Hon växer så det knakar alltså.
Just nu går hon för fullt i sin gåstol.
I förrigår så stod jag i köket o gjorde mat och niklas höll på med hallen, Wilma satt i sin gåstol och så sa jag till Niklas att de är lugnt flr hon tar sig ingentans ännu i gåstolen, men TJIIII fick jag. den lilla loppan tog sig ifrån vardagsrummet och ut i hallen. Det är en bra bit.. över en liten tröskel med. Hmm hur ska detta sluta? Kommer få jaga den här lilla damen..

Nä nu ska jag ta ut scones som jag har i ugnen till mig ;)
Ha en toppen dag.

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback