Lever roligt..

2011-06-12 @ 11:17:31

Hej vänner!

Står ni ut i denna värme??

För mig går det någorlunda bra. Har mycket energi till o göra saker men sen tar det tvärstopp när jag kommer ut och solen bränner sönder en. Men man ska inte klaga.

Så var det söndag idag då. Sista lediga helgen tsm innan jag börjar jobba. Jag börjar nästa helg. Känns både bra och lite hemskt att jag ska vara borta från min lilla älskling så länge om dagarna. Men hon kommer att ha det toppen med pappa sin, det tvivlar jag inte en sekund på!

I fredags klädde vi upp oss och åkte mot gävle och kikade på när Mallan brallan tog studenten. Vad härligt. De hade ju kanon väder. Efter gävle så blev de vidare hem till dom för att fortsätta att fira Malin som inte bara tog studenten utan fyllde även år :D Så de blev dubbelfirande.

Igår, Lördag så vaknade vi rätt så tidigt och åkte till Karl Hedin för att inhandla material till våran blivande altan plus lite saker till, till våran hall. Det blev nytt golv mm.. kommer bli superfint när de är klart.
När vi kom hem så började jag skrapa fönster för att kunna måla dom idag. Börjar med små fönstrena först, för dom behöver ja inte klättra upp på  en stege. Sen fick vi lite besök också. Först kom Marie och Jimmie och självklart lilla sötnosen Vincent. Åhh han är så liten men ack så himla go. Vi fikade melon och jordgubbar och surrade. Efter dom så bjöd vi upp vännerna på lite grillat. Och här satt vi på altanen och myste en massa. När de gått hem så bubbade vi in halva veden i ved skjulet som Niklas byggt. Har halva kvar och de ska in idag hade jag tänkt.

Just nu så sitter jag ute o lillan ute på altanen jag vid datorn och hon på golvet och leker för fullt. pappan är ute i garaget. Väntar på att lillan ska bli trött så ska jag få henne att sova och sedan börja måla fönstren. Hoppas bara att vädret håller i sig. Inge mer åska TACK!!

Igår så var det så varmt så Lillan fick bada i min tvättkorg här ute på altanen. Hon plaska som aldrig förr och den lilla fisrumpan har kommit på hur man ställer sig upp i den. Så nu jäklar lever hon farligt. Rätt som det är så ställer hon sig upp i den baljan.

Nä nu ska jag krypa ner på golvet jag med och leka lite med min vackra dotter.

Vi hörs.
Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback