Klackarna i taket..

2011-05-30 @ 10:12:28

Hej vänner!
Helgen över och vi på tallplan är tillbaka till våra rutiner och våran vardag :) Härligt måste jag säga. Ibland längtar man bort ifrån vardagen men i slutändan så är det den som man saknar och vill tillbaka till. Så är det för mig iaf!

Denna helg har varit utöver hur våra helger brukar se ut. Fredagen blev det en tripp till gävle med pappsen min för att inhandla lite bildelar till volvon som inte gick igenom besiktningen. Men nu är grejjerna hemma och de ska bara sättas på plats så blir det en ny bes och hoppas innerligt på att den går igenom då. Och att jag slipper den där surpuppan till karl som besikta bilen våran :D

Mot kvällningen på fredagen så kom mina föräldrar igen och vi grillade.. hann precis sätta på köttet på grillen så börja de ösa ner. Det hela slutade med att vi fick stå under taket på bron här hemma :D Men de gick det också.. brorsan kom och käkade med oss så det blev en lyckad kväll trots regnet!

Lördagen fest dagen!
Myste en massa med lillan som skulle sova borta hos mormor och morfar sin. Skjutsa dit henne efter att vi varit på tippen en sväng. Så nu ser det betydligt bättre ut utanför vårat hus.. när vi rev i hallen så slängde vi bara ut de utanför huset så det såg ut som hej kom och hjälp mig. Men inte nu längre. De är så fint så..
Som sagt efter tippen bar de av mot hofors för att lämna Lillan och medans jag gjorde de så passade Nicke på att sätta klinker i lillhallen. Kan säga att det blev fruktansvärt fint. Som en ny hall!! Det börjar ta sig här hemma och förhoppningsvis så får vi hem en elektriker snart också så kan vi sätta mer fart och få de hela klart inom en snar framtid ;)
Mot lördagskvällen så var det dags att svida om och hoppa i festkläderna för att ha lite roligt med våra underbara vänner. de kom hit först på en öl och sen styrde vi kosan till självaste granliden för lite mat. Och jag säger det bara.. vilket underbar mat dom har på granliden. Verkligen SUPER! Rekomenderar starkt. Kanske ett tråkigt ställe att äta på men maten är gudomlig.
Efter en bit mat så for vi vidare till gävle för att spela lite biljard först på interpool, vi tjejer vann.. nä nu ljög jag..vi var nära en gång men de var det ända. Karlarna vann!! Sätter punkt där om det :D
Efter interpool så gick vi till heartbreak och dansa häckarna av oss. Det var mycket folk men vi hade det roligt ändå. Men man kan säga såhär även fast vi hade det skitskojj så förstår man varför man inte är ut oftare. De är liksom en gång på ett år räcker känns de som.
Förstår varför man valde att bilda familj istället för att trängas bland en massa vidriga människor. Men som sagt de var så himla kul och vi alla var supernöjda över kvällen. Det behövdes att bara få komma ut och göra något tsm. Gå ut som par. Men rackarns vad jag saknade lillan under hela dagen och natten. Saknade henne så mycket så, så fort jag klev upp på söndagen som var kl 11 så studsade jag av längtan och tjatade upp Niklas. Ville hämta hem våran älskade solstråle. Skakde nästan av längtan. Helt sjukt men så är de när man har en sån enorm kärlek för sitt barn.

Söndagen blev lugn. Hämtade som sagt hem lillan. Sedan åkte vi hem för att Nicke skulle foga i hallen. Tog det lugnt för att sedan åka till niklas föräldrar och fika lite. De var morsdag igår och Niklas tänkte köpa blommor till mig men jag sa ifrån..tyckte jag fick min morsdag present då vi gick ut o käkade på lördagen.
Mot kvällningen så blev det kika BB och äta fetmat med kära vännerna.
Jag tror stenhårt på att sara ryker på tis. Eller jag hoppas iaf.

så såg våran helg ut. Hoppas eran var minst lika bra.
Nu väntar fika.

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback