Match mot Tyson..

2011-05-10 @ 10:56:11

Hej vänner!

Äre sommar nu??
Frågar ni mig så japp, det är det! Men man har lärt sig vid det här laget att man inte ska bli förvånad över något. Det kan lika gärna komma lite snö imorgon, så tokigt har vädret blivit. Ta bara påsken och sista april. På påsken smälte man som smör i solen medan man såg isbjörnar på sista april. Då var det kallt alltså!
Men skit i det nu.

Så var ännu en underbar helg över. Lördagen så klev vi upp tidigare för att möta dagen med ett stort leende. Vi åkte til gävle så vi var där till elva. Niklas skulle äntligen få utnyttja sitt presentkort som han fick utav mig när han fyllde 25 förra året. Det var flygsimulator. Jösses vad häftigt det var. Han var lite skeptisk innan vi kom dit om vad det var för sak egentligen. Han trodde mer att flyga som nå dataspel. Men det här var mer verklighetstroget än vi båda trott. Han fick känna på 7 g krafter och hade det så roligt. En timme bara flög förbi och han var måttligt nöjd när han var klar :D Var tydligen en skithäftig upplevelse! Så jag är nöjd..:)
Efter gävle så styrde vi bilen mot hofors. Vi skulle hjälpa pappa min med ved för vi får utav han och då vill vi göra oss förtjänta utav de också :D så vi var kvar där hela eftermiddagen, kvällen. Själva jobbet med veden gick rätt så snabbt men sen så käka vi ihop allesammans. Kom hem runt åtta tror jag! Resten av kvällen myste vi bara en massa.
Söndagen då tog vi det verkligen lugnt. Jag o lillan gjorde oss i ordning för att fira Wilmas farmor som fyllde år :) Vi gick dit o fira henne runt fyra tiden, nicke kom i efterhand för att han var iväg och spelade match i gävle. Dock så förlorade de med 4-0. Bara att bryta ihop och komma igen. :D
Efter kalasandet så åkte vi hem och starta grillen och myste länge ute på altanen våran.
Vi kom båda fram till att vi var lyckligt lottade här i livet <3

Ja så var det slut på helgen och det är redan tisdag idag. Igår så var jag och Anna till hofors och hälsade på Anna nr 2 :D Blev en promenad med barnen för att sedan hamna hos Annas farmor på en kopp kaffe :) Riktigt mysigt och härligt. När Niklas sedan kom hem så var det dags för kalas igen. Denna gång var det sötnosen Benjamin som fyllde 1 år. Helt sjukt vad tiden går snabbt. Tyckte det var som förra veckan de kom hem med gobiten. Men nej det var ett helt år sen! Vi satt ute och det var hur härligt som helst :) Tusen tack för fikat och de "köpta" Hallongrottorna Carro ;) Hehe.

Som sagt så var det tisdag. Väntar på ett samtal från hälsocentelen, Jag ser ut som att jag gått en match mot Mike Tyson. Är svullen under vänster öga. Undra om det är pollen som spökar. Blir galen på det här pollen. Har aldrig haft någon problem med det förut men nu så har jag fått allt som jag missat med pollen tydligen. Blir galen!!
Får se vad dom säger då.. jag kanske är ett sånt där hopplöst fall :D

Klockan ett är det dags för lillans sprutor då! Vi gör ett nytt försök då. Men idag ska vi komma både rätt dag och tid :D Haha
Nä nu ska jag klä på mig och dra en vända med dammsugaren.

Ha en toppen dag i solen nu vänner.

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback