En månad av oändlig kärlek..

2010-12-20 @ 13:24:26

Hej vänner!

Vilket vinterlandskap vi fått, jösses.. nog får jag min önskan igenom om attfå en vit jul :) Men det finns en dålig sida med snö också och det är att det bli så förbaskat halt ute och att det blir så himla många olyckor. Fy tänk er för ni som verkligen måste åka någonstans.
Sen till snöskottningen då.. Har inge emot att skotta, de gör jag men det som är jobbigt är när plogen har över all snö på våran sida så det blir dubbelt med snö att skotta!!
Men jag antar att det är bara att gilla läget :)
Ska strax ut o ta tag i skottningen igen bara lillan somnar. Hon ligger just nu i min famn och flinar upp sig en massa, min underbara lilla gobit som blir en månad idag, helt otroligt, det är som andra säger, tiden bara springer iväg!
Det är helt underbart att vara mamma måste jag säga, den kärlek som man har till det lilla knytet är helt obeskrivligt.

Hur har eran helg varit då??
Min har varit lugn o fin.. fredagen så blev det att jag bakade en massa, det blev både lussebullar och knäck gjorda på fredagen.. knäcken blev väl sådär, går att äta dom om man ill plåga sina tänder extra mycket, de blev lite väl för hårda tycker jag.. Lördagen så blev det verkligen en hel dag på vallingatan för Niklas höll på med det sista i deras kök, det blir riktigt bra.. hade det varit mitt kök så hade jag varit supernöjd vilket hans föräldrar också är :D

Söndagen tog vi oss alla en sovmorgon.. blev återigen en liten stund på vallingatan för att då var det dags för att foga de han kaklat, blev superfint..fogen gör det hela!!
Det gick snabbt o smidigt, han kan han min älskling!
När vi kom hem så tog nicke en skoterrunda med sina kusiner medans jag satte igång o gjorde pepparkakor och gjorde ännu en till sats med knäck, denna gång koka jag inte för länge, möjligtvis för lite så de blev lite mjuka.. men men!! Får försöka göra dom perfekta nästa jul..orkar inte koka knäck för en tredje gång...
Slog även in alla julklappar igår, jösses vad julisar... men nu är det gjort och det är väldigt skönt!!
Nu är det bara att invänta den mysiga julen som är på fredag..
Wilmas första jul.!

Nä nu ska jag ta min dotter som är jättetrött och få hene att somna så mamman kan gå ut o skotta!

Ha en toppen dag..

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback