Jag måste varit snäll..

2010-12-27 @ 20:28:32

Hej vänner!

Hoppas ni haft en minst lika bra julhelg som jag. Min blev så underbar o mysig på alla sätt o vis.
Det hela började på torsdagen då Niklas jobbade halvdag, kom hem o tog det bara lugnt, han gjorde julskinkan som blev supergod, men såhär i efterhand så hade den inte behövt vara i ugnen i över två timmar då vi fick veta av Niklas föräldrar att den var kokt redan så de ända som behövdes egentligen var på med griljeringen o in i ugnen i ca 30 min så var den klar sen, men nej inte vi eller.. vi kör våran i 2 och en halv timme vi :D Men som sagt så blev den supergod ändå...

Julaftonsmorgon så var det dags för julfrukost hemma hos min bror med familj.. åkte dit till tio! Käkade frukosten o bytte julklappar, grabbarna blev nöjda o glada över sina julisar tror jag... inget de sa precis men jag antar det :D

Wilma fick en fin dress ifrån dom.
Efter frukosten där så åkte vi hemmåt för att göra oss klar för att fira en riktig jul på vallingatan. Det bjöds på underbart god mat, julmat såklart.. och härligt sällskap. Älskar när vi alla samlas sådär. Det kallar jag för en myskväll på vallingatan :D

Efter den goda maten och kalle så knacka det på dörren och det var den där tomten :) Om jag säger såhär min fobi eller rädsla är för utklädda människor.. blev skrämd när jag var liten så jag jublade inte precis men höll god min för barnen hehe :D Sen var det ju en kvinnlig tomte med vilket gjorde det hela mycket lättare.

Tomten steg in och blev kvar en stund för det var en hel del julklappar att dela ut, även jag fick en massa klappar.. måste varit riktigt snäll. Jag fick så fina saker..
Pyjamas, morgonrock, fårskinnstofflor (mina favoriter), kläder, lyktor, skitfin skötväska :D plus mycket mer..  ja är supernöjd, tack o tack för allt mina nära o kära som var där :)
Och om jag o Niklas fick fina saker så fick lillan ännu finare saker, jösses vad grejjer hon fått. Men hur sjuttsiken går det ihop, Wilma varit snäll detta år?? hon har ju bara levt i drygt en månad hehe :D Hon måste ha varit superduper snäll den månaden då :D

Jaja vi hade iaf en underbar o härlig julafton! :)

Juldagen blev till en början lugn, vi låg länge i sängen för att sedan göra oss klar för att åka till några bekanta på mat. Vi åkte dit till tre och kom hem nio.. vi hade det trevligt! Sedan mot kvällningen så bestämde vi oss lite snabbt för att gå ut.. vi var så sugna jag och Niklas, dels få dansa lite och kika på allt folk.. sagt o gjort! Vi oacka ner skruttorna och åkte o lämna dem hos mina föräldrar. och ingen var så lycklig än mamma min som fick vara barnvakt för första gången.

Det gick så bra så, både mollsan o Wilma sov en massa bara! Och vi hade det så roligt, ångrar inte en enda sekund att vi gick ut, det behövdes.. även om vi vela fram o tillbaka om vo verkligen kunde lämna bort lilla Wilma. Men varför inte kom vi fram till, mamma min vill ju så gärna vara barnvakt så det är bara att passa på att ta emot hjälpen när man får det.. sen äter ju lillan ersättning så de var ju inga problem de heller. Visst saknar man både Wilma o molly när man lämnar bort dem, men man får inte glömma att det är så vikigt med att ta hand om sitt förhållande med. det behövs att få lite egentid med bara varandra. Det gäller bara att slappna av o inte tänka så mycket och undra om allt går bra, utan man får lita på den som är barnvakt och skulle det vara något så ringer dom väl tänker jag, annars är dom dum!! Så resonrar vi här hemma iaf.. rätt el fel det vet jag inte men det funkar för oss.!!

:D
Nä vänner nu ska jag ut med Molly o sedan blir det filmmys..
Idag har vi bara tagit det lugnt, en hemmadag helt enkelt! :)

Nä iväg var det..



Helt lyrisk över alla julklappar som jag får öppna! Som sagt jag är värre än barnen när det kommer till överaskningar o paket öppning :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback