Bullbakning och en klo mindre..

2010-06-24 @ 10:54:34

Hej Hej!

Vilket underbart väder det är då..
Vågar man hoppas på kanon väder till midsommarn.. ja som det ser ut nu så kanske det finns hopp :)

Som ni kanske märker så orkar jag inte skriva varje dag när det är sånt här fint väder. Plus att jag jobbar en massa och prioriterar min lilla familj framför denna dumburk. Men när jag har tid över och ork så skriver jag gärna av mig lite.
Det kanske tolkades lite tokigt i förra inlägget med mitt nio veckors schema, det lät som jag började det med en veckas ledighet och så var inte fallet. Utan jag har fått schema på nio veckor och någongång under dessa veckor har jag faktiskt en ledig vecka då vi tänkt o åka på semester. Förstod man bättre nu tro?
Som sagt så har jag redan börjat mitt sommarschema och än så länge går det jättebra. i helgen räknas det som storhelg så det är ju toppen.. Alla pengar behövs nu när vi ska flytta till hus..
Gårdagen bestod av jobb för både min och Niklas del, mollsan fick tillbringa sin dag hemma hos mina föräldrar. Bäst att passa på att ta hundvakt nu när de har semester och sen så vill dom så gärna ha henne för hon är så snäll och lydsam säger mamma. När jag slutade så hämtade jag henne och tog med mig henne hem. Inväntade niklas som sedan stack på match och jag och Mollsan pasade på att baka en massa bullar. Och jag som ni vet är galen i varma bullar, eller bullar överhuvudtaget. Jag smällde nog i mig en 11 st bara igår, jag vet jag är hopplös men det är ju såå gott!!

Jag är även så lättad över Mollys klo.. hon råka klyva den för någon vecka sen och sen dess har den varit lös och irriterat henne nå fruktansvärt. Hon har varit där och försökt slita bort den men det har gjort så ont för henne för det är liksom ända in i pulpan. Så i förrigår så tog jag och niklas hand om det och tog bort denna dumma klo som då hade böjt upp sig och fastnade överallt. Det gick så bra och jag med mina hormoner började storgrina för att jag var så lättad över att den var borta. Och det ser jättfint ut nu. Pulpan är blottad men det läker nog fint. Ser till att hålla det rent bara.
Iaf så kan jag berätta att jag kan inte med när Molly eller Niklas gör illa sig och jag ska vara där o peta i det mm.. jag kan känna mig svimfärdig då.. för jag vill inte att de ska ha ont. Men jag kan göra samma saker på tanterna som jag jobbar med.. torka deras sår utan några problem alls! Till och med om de har larver i såret, vilket har hänt under dessa år som jag jobbar som undersköterska. Det bekommer mig inte nå alls.. Men så fort de gäller Niklas och Molly så kan jag inte med det. Det är nog för att jag älskar dom så högt på denna jord och inte vill att de ska ha ont!

Jaja nog om det.
Nu ska jag kika klart på våra bästa år och sedan hoppa in i duschen o göra mig klar. Jobb väntar även idag! FÅr se om niklas får komma hem nå tidigare idag då..?? Hoppas hoppas!

Ha en toppen midsommar allesammans om jag inte skulle skriva nå mer!

puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback