En liten räka..

2010-06-06 @ 23:52:14

God kväll, eller kanske natt?
Hursom..

Jag har haft en fullsmetad helg, men ack så underbar.

Fredagen vad dagen då vi för första gången fick se vårat lilla barn genom ultraljud. Jösses vad häftigt det var.. helt otroligt. Synd bara att tiden där inte varade så länge. Men vilken mäktig känsla att få se att det verkligen ligger ett litet liv där inne i min mage och rör sig så pass mycket även fast man knappt känner något.
Det går inte att beskrivas, det måste upplevas.
Kan ju också tillägga att barnmorskan dock inte var den bästa som vi hade. Hon förklara inte mycket utan man fick hela tiden fråga själv om saker o ting. Så jag är väldigt besviken på henne.. ska höra med min barnmorska om man inte kan få göra ett till ultra där man får reda på mer saker och få mer liksom mer förklaring på vad som är vad. Jaja får höra med henne imorgon då jag ska ringa henne.
Vi tog även reda på könet. Det var svårt att se då den lilla låg som en räka med fötterna ända uppe i ansiktet. Men hon såg ingen snopp sa hon och hon trodde att vi väntade en lite flicka.. så frågan är hur mycket man kan lita på det? Samtidigt så tycker jag att hade hon varit allt för osäker på könet så hade hon kunnat sagt det och förklarat att hon inte riktigt kan se vad det är. men hon trodde som sagt en flicka. Jag själv trodde från första början att jag vänta en tjej. Spelar ingen roll vilket kön det är bara det är friskt och mår bra.

Ja inte nog med att vi var på ultra så hann vi med en grillning hemma hos denise o fredrik för att sedan åka vidare upp mot bessemerfesten och käka en langos.. så himla smarrigt.!!
Lördagen bestod av jobb och en massa crousing(vet inte hur de stavas riktigt) i hofors. Söndagen blev det också jobb och sedan åkte vi in till gävle och hämta hem våran vagn som bebis ska ligga i sen. Det blev en brio vagn. Smidig och alles ypperlig. Får lägga upp lite bilder imorgon så får ni se :)
Till kvällen blev det tacos på vallingatan, alltid lika mysigt när alla är samlade.. älskar det!!

Nä vänner ska ta o krama om min älskling nu så hörs vi senare.

puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback