10-11-20 Bästa dagen i våra liv!

2010-11-25 @ 18:15:09

Hej vänner!

Men med både glädje och stolthet berätta att våran älskade lilla ängel Wilma Öberg har kommit till oss. Som vi längtat och väntat. Men nu har vi vårat lilla mirakel här i våra famnar och vi kan inte slita oss ifrån henne. Är där och bara tittar på henne och kan inte sluta berätta för varandra hur underbart vacker hon är och att vi lyckats så bra.

Vi är mäkta stolta föräldrar kan jag säga :D Det kanske märks med hehe.
Var ett tag sen man skrev sist, men man har inge sug efter att sitta vid en dator när man hellre kan ligga och snusa på sin dotter!

Allt gick bra, såhär i efterhand så gick förlossningen snabbt och bra. men de kändes som en evighet när vi väl var mitt i allt.
Värkarna började på fredagen den 19. Vi hade varit hos niklas syster o hjälpte henne med några saker och redan då fick jag värkar lite då o då, inga regelbudna. Vi blev klar där o bestämde oss för att åka hem o kolla på idol o köpa med oss pizza. Sagt o gjort, vi kom hem skulle precis till och börja äta våran pizza då mina värkar började bli starkare och tätare. Vi tog tid på dem och de visade sig att värkarna kom allt mellan 3-6 min emellan så vi ringde in till förlossningen som tyckte vi skulle komma in. Pappa kom o hämta molly och vi packade ihop det sista för att åka in och föda barn!!

 Klockan var runt halv tio när vi kom in, jag fick två citodon men de kom upp lika snabbt, jag kräktes!! Efter kanske någon timme så fick vi komma in på förlossningssalen där jag fick byta om och de satte ctg kurvan och en nål i handen på mig. Så där fick jag ligga och lära mig andas lustgas! Så vid varje värk så tog jag tag i masken som inte hjälpte ett skit tyckte jag. Jag drog in mycket men glömde att andas ut så där låg jag helt plötsligt o asgarva åt ingenting i några minuter ända till Niklas rappar i för mig att jag lär skärpa mig och då tvärvände det.. jag började störtböla! Hemska lustgas!! Så jag valde att inte ha den kvar efter en stund!
Vid tre tiden kom läkaren in o satte ryggmärgsbedövning, och jag kan säga att det är det bästa som jag tagit. Den hjälpte mig till max o jag var supernöjd.. kände liksom inte ens när värkarna var som värst! Jag kunde sova en stund. Så jag och Niklas sov i ca 3 timmar, riktigt skönt.. det behövdes. Vid sex tiden så kolla barnmorskan mig igen där nere och konstatera att jag var helt öppen så nu var det dags närsomhelst!! Jag låg där med spänning och kände trycket neråt.. Man verkligen kände hur huvudet trängde sig på emellan bena!!

 Vid sjutiden så började jag känna de riktiga krystvärkarna och mycket riktigt då var förlossningen igång, Jag krysta på och gjorde allt som de sa att jag skulle göra.. jag var tydligen duktig :)

Klockan 7:37 kommer våran älskade dotter Wilma ut till oss, jag får upp henne på bröstet och jag stortjuter av lycka dels för att allt var över och för att vi fått en frisk underbar liten tjej!
Hon vägde 3365 g och var 50 lång!
Ojojoj vilken känsla det är alltså, går inte att beskriva, måste upplevas :)



Sista bilden som gravid, efter vi knäppt detta kort så åkte vi till förlossningen.



Den kärlek som jag har för er är oändlig, mina hjärtan, MITT LIV <3


Kommentarer

Postat av: camilla.

Åh, här sitter jag i tårar... Jag är så oerhört glad för eran skull. Även om vi inte umgåtts så mycket senaste åren, så är det helt underbart att min lilla Emina som jag sprang runt och lekte med när jag var liten har fått en liten själv. Jag är så glad, ni är så fina! Grattis gumman! Hittade ett gammalt brev från dig häromdan när jag städade massa bland gamla saker, tänk va tiden går snabbt! Du har en plats i mitt hjärta, kommer du alltid att ha!

2010-11-25 @ 19:20:01
URL: http://camillanorback.blogg.se/

Postat av: Emina

Men gumman då, vad go du är! Ja det är helt sjukt att jag har blivit mamma, så ofattbart. Tyckte det var nyss man var 15 år och livet lekte :D Tack så himla mycket gumman. Du har också en plats i mitt hjärta ska du veta, så många minnen som vi har tsm, helt otroligt faktiskt, men så himla roligt att tänka tillbaka till :D Puss på dig gumman <3

2010-11-26 @ 17:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback