Falskt alarm..

2010-11-17 @ 12:37:37

Hej vänner!!

Ja som rubriken lyder.. falskt alarm.

Jag trodde att jag sippra lite fostervatten inatt.. så jag ringde in till förlossningen och fråga om vad man skulle göra, då man inte har en aning om vad man ska göra sånna gånger eller om det ens var fostervatten som sipprat och inte kiss.
Men det fick jag förklarat för mig idag.
Så jag och Niklas åkte in till förlossningen för en kontroll vid nio. De kika på kurvan som visade bra, några sammandragningar då och då men inga regelbudna. Sedan var det dags för ultraljud för att se om det fanns nå fostervatten i magen och det fanns det.. de kände och klämde på magen med. För att vara helt på den säkra sidan så gjorde dom även en gynundersökning, där det visade sig att de inte var vattnet som gått utan det var tydligen en rejäl flytning trodde de.
Ja efter ett par timmar så kom de fram till att allt såg bra ut och att det var lite kvar för tappen att mogna, så de var bara att åka hem och fortsätta vänta till det lilla pyret behagas att komma ut!!

Håller mina tummar att den vill komma innan nästa vecka för då ska det nämligen göras ännu en till kontroll om den inte kommit. Och det vill jag INTE! Tyckte det var otäckt och gjorde ont.
Vill hellre föda och fokusera på det. Men vi fick iaf veta att allt var bra med barnet som tur är. Då är det värt smärtan som man fick under tiden. Bara den lilla mår prima.!

Ja så våran dag började tidigt imorse.. är lite trött nu och tänker nästan kura ner mig i soffa o slumra några minuter :)

Annars idag så blir det en lugn dag. Blir nog en vända till vallingatan när Niklas slutar för han ska förstärka en vägg hos dem.

Så vi får se då... vad tror ni kommer det komma en bebis idag?
Det visar sig.

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback