Ändrade planer..

2010-10-27 @ 10:41:23

Helloj!!

Idag är dagen då Niklas tror att vårat lilla barn kommer till världen, jag vill så gärna tro det och få det gjort men jag kan säga såhär, jag känner inget speciellt nu men det kan svänga snabbt. Så vi får se än är inte dagen över :D

Igår så var det barnmorske dagen då.. hade tid 11. Allt såg så bra ut med alla värden. Hon tyckte att magen hade sjunkit och när hon kände på magen så sa hon att den lilla nu är fixerad, så nu väntar vi bara på ett klartecken från bebisen allt annat är ordnat. :)

Jag skrev ju att vi skulle till Bågis o mysa med Angelina och Benjamin men så blev inte fallet.. planerna blev ändrade. Det fick bli ikea istället och deras lagerhyllor.
Jösses säger jag bara.. ska man ha ett nytt kök från ikea så skriver dom ut några a4 papper till dig med allt du behöver till det kök du beställt.. sen är det bara gå och plocka bland lagerhyllorna bäst du vill och kan. Jag kan säga såhär.. vi var 4 st där inne med en varsin vagn men innan allt var klart så slutade vi med 5 vagnar. Inte nog med att man ska plocka allt själv så ska man sen till kassorna och de ska scanna av allt igen, det är dock helt omöjligt att lägga alla streckkoder åt samma håll då det är som sagt ett helt kök..´Det tog ju sin lilla tid, men till slut så gick det bra och nu är köket hemma på vallingatan. Måste bara även berätta en sak jag blev så irriterad på när det gäller ikeas system är att skulle du mot förmodan vilja ha hela köket hemkört till dörren så MÅSTE du SJÄLV först komma till ikea och plocka ihop allt som behövs själv för att sedan lämna det kvar där och sen kör dom ut åt dig inom några dagar. Men just de att man måste dit iaf och plocka ihop hela köket själv, då kan man ju göra som vi lika gärna ta med det på en gång istället för att sitta och åka fram o tillbaka i onödan och sedan betala en skaplig summa ändå för de dom kallar hemkörning... jaja..
Men så funkar det där iaf.. bara att gilla läget.

Idag på planerna så står det att ta det lugnt o grejja lite hemma för att sedan åka till hofors o hämta släpvagnen igen och vidare mot sandviken för att hjälpa jempa o flytta..
Får se då om det blir mys på bågis imorgon då.. :)

Nä kika vidare på våra bästa år nu.

Puss o kram


Kommentarer

Postat av: Anonym

Vi köpte nyligen kök från Ikea och då fick vi hela hemkört till dörren och behövde inte plocka ihop det själva:)

2010-10-27 @ 11:05:00

Postat av: Emina

Vet inte, jag kan ha fattat fel.. men så sa de inne på ikea i valbo till mina svärföräldrar! De är ju kanon att ni slapp det :D Bara tacka o ta emot..

2010-10-27 @ 16:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback