Barnmorskedagen..

2010-10-12 @ 10:25:50

Hej hej!

Jösses vad kallt det är ute.. snacka om att vintern lurar runt hörnet. Underbart och mysigt om man frågar mig. :D

Har precis ätit frukost och sitter nu i soffan och lyssnar på ljudet som tvättmaskinen ger. Japp idag är en tvättdag..har sorterat mina högar, sen är det bara att köra igång och få det rent. Riktigt skönt när det är klart.
Jag har så mycket pyssel i mitt huvud så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Igår kväll satt jag och pyssla lite.. men jag behöver hjälp från Niklas som ska sätta upp några hyllor åt mig, för här hemma får inte jag sätta upp nå hyllor själv.. och det är väl tur egentligen då jag tycker det mesta ser rakt ut när det egentligen är käpp rätt åt helv... för snett!
Sen när man bor ihop med en snickare så ska det vara på millimetern.. så det är väl lika bra att han sätter upp dom så han är nöjd annars finns risken att det måste göras om några gånger om jag ska göra det själv.

Idag på schemat så står det, till barnmorskan. GÅr dit nu varannan vecka. Ska väga och mäta magen samt lyssna hjärtljudet på lilla underverket.
Som man längtar efter den lilla nu.. vill se hur den ser ut, känna doften av nyfödd. Mitt egna barn. Mitt kött och blod. Helt otroligt.
Ta och kom ut till mamma o pappa snart.. vi längtar med spänning efter dig!!

Efter barnmorskan så blir det raka vägen hem för att pyssla lite till och tvätta.

Nog om min dag.. håll tummarna nu för att jag får en OK stämpel av barnmorskan.

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback