Plask plask..

2011-01-31 @ 21:16:26

Hej vänner!

Var ett par dagar sen jag skrev nu.. men på helgerna så hinner jag knappt sitta vid datorn för då ägnar jag verkligen 100% till att mysa med min familj.
Fredagen blev en lugn dag och kväll..
Mallan sov hos oss och myste o hjälpte mig en massa med lillfisen :) Hon skrattade även på riktigt för första gången i fredags.. tack vare faster Malin. Finns inge vackrare än när ett litet barn skrattar :) Lära till och med stänga av ljudet på teven för att höra ordentligt på Wilmas ljuva stämma :)
Jaa tjiii fick vi, har spelan allan hur mycket som helst för att få lillan att skratta med dock utan resultat.. man ser att hon vill och ler stort men det har liksom aldrig blivit nå riktigt skratt.. men så fixade Mallan det. :D

Det blev pizza och letsdance kikande också i fredags.. fasiken alla mina favoriter åker ur.. som sagt SKIT PROGRAM!! Hur fasiken röstar svenska folket.. hur kan man låta Bagge åka och låta sönderbrända benranglet Ranelid... nej usch o fy...

Jaja nog om fredagen!

Lördagen gick i bad och mys andan. Vi hade bestämt oss för att åka till parkbadet och bada lite.. det blev vi och Familjen Johansson. Helt underbart var det. Det var lite små kallt i vattnet och jag hade förväntat mig att lillan skulle skrika mest hela tiden för de iskallavattnet, men icke sa nicke.. hon var helnöjd våran lilla tjej.. undantaget då när hon blev hungrig då blev de lite gnäll från hennes sida.. men annars så skötte hon sig exemplariskt för att vara den minsta lilla bebisen på parkbadet och för att vara där för första gången i sitt liv.. Även om hon tyckte om att bada där så var bubbelpoolen bäst.. där flöt hon omkring och somnade tillslut.. så skönt var det tyckte Wilmis. Mammas lilla älskling <3

Lucas var så härlig.. till en början så var det lite otäckt med vattnet men det släppte ganska snabbt och han blev mer som än fisk, lillfisen.. blev några vändor i kanan med honom.. hur kul som helst :D
Något vi absolut måste göra om.. och vi tackar familjen Johansson för det härliga sällskapet.

Ja ni kanske märker att det bli mycket skriv om Anna, Fredrik och Lucas.. Men det är våra nyfunna vänner. Jag och Anna brukar dagligen träffas o promenera tillsammans med barnen. Hur kul som helst att ha lärt känna dom. Vi är så lik varandra jag och Anna och det visade sig att även våra karlar är bra lik varandra, eller hur Anna :D Uppskattar verkligen er som våra nya vänner <3
Lucas är som sagt helt underbar.. pussar hela tiden på Wilma. Ett riktigt gosnöre det där!

Ja sen blev det den tråkiga söndagen och när jag vaknade så vaknade jag med en förkylning som heter duga... Jävla PIIIIIP!! Föder hellre 10 barn än är förkyld. De tar så otroligt på kroppen att ha feber och snora som jag gör nu. Nä fy hoppas man känner sig piggare imorgon. Har inte tid o vara sjuk, så de så...
Fick en hel del besök igår också.. började med mina föräldrar och sedan kom Niklas föräldrar och mot kvällningen kom Anna och Lucas förbi och kika på solsidan med oss :D Älskar när det kommer folk hem till mig :D
Förlåt allesammans som var hit igår, jag var nog inte den roligaste människan i och med min förkylning med jag försökte iaf :)

Idag Måndag, ny dag och ny vecka... Började med att fortsätta att vara förkyld fast de är värre idag än igår... kunde dock inte hålla mig hemma när det var så härligt väder ute så det blev en promenad med Anna och Lucas, blev även bjuden på lunch där.. så snällt av Anna att ta hand om sjuka lilla mig :D

Annars har det inte hänt så mycket idag.. varit för det mesta själv hemma med tjejerna.. Niklas har gjort de ena med de andra.. jaja så är det!!

Just nu sover lillan bredvid mig och jag ska väl ta o stoppa i mig något.. får se när Niklas kommer hem från träningen då, återstår att se!

Ojj blev ett långt inlägg idag.. men så blir det ibland! :D

Ha en fortsatt bra måndag.
Puss o kram


Kommentarer

Postat av: Anna Johansson

Tack själv för den underbart mysiga lördagen och dom värmande orden gumman!!!! Kram på dej!

2011-02-02 @ 22:19:58
URL: http://mrsjohanssons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback