Ta vara...

2011-01-12 @ 12:12:41

Hej vänner!

Så var det onsdag då, idag tänkte jag bara slappa.. som vanligt hehe :D Nejdå här slappas de inte ska ni veta. Många kan tro de att man bara är hemma och inte gör någonting när man är mamma ledig men jag kan säga att man gör mer än vad man gjort innan man fick barn.
Visst händer det att jag släpper allt och bara kryper ner i soffan under filten men det är inte ofta. Sen man fått barn så ska man hinna med allt möjligt och speciellt när de små sover. Sån är iaf jag.. då passar jag på att göra saker så jag sedan kan bara ägna tiden åt Wilma och mysa med henne. Som nu.. hon håller på att somna så då tänkte jag slänga mig ner i källaren och få någon ordning där.. suga bort alla dammråttor som dansar fritt där nere :)
Inte acceptabelt!!
och sen ska de hinnas med de vardagliga som diskning, bäddning och plockning.. japp så ser ungefär mina dagar ut :D

Satt för en liten stund sen på facebook och hittade några bilder från tiden då jag gick på gymnasiet. Jösses vad tiden går snabbt och vad jag saknar den tiden kan ja säga.. Allt vi gjorde tsm.. så himla fina minnen därifrån. Känns som man tog studenten igår men så är inte fallet. Det är liksom 3 år sen. Vart sjutton har dom tre åren tagit vägen??
Inte trodde jag när jag stod på kullen med studenten mössan på huvudet att jag såhär efter 3 år skulle sitta här, i vårat hus med en hund och världens underbaraste dotter!
Snacka om att livet kan vända snabbt, både på ett positivt som i mitt fall och så tyvärr till ett negativt håll...

Vad man har vuxit som människa på bara dom tre åren. De tankar och handligarna som man gjorde då kanske man inte skulle göra i dagens läge. Man har mognat, tänker mer på sig själv och sina närmaste. Tar dagen som den kommer och tar ingenting för givet.
Lever även efter mottot ta vara på dagarna för de kommer inte åter..
Ältar inte de som varit utan lärt mig att acceptera de..Vissa saker kan jag tycka är synd, men jag har gjort flera försök till att göra det bättre men det är svårt när det är bara en som försöker. det blir liksom som en konstgjord andning utan resultat!

Jag tror stenhårt på att allt blir till de man gör de till. Man kan påverka så mycket i alla situationer. Så tycker jag iaf, de må vara fel men glöm inte vänner att detta är mina tankar och så som jag lever!

Orkar man vara bitter hela livet? Finns de sånna människor?... Jag menar visst ska man inte förlåta allt, absolut inte! Det beror på vad de handlar om men det mesta går faktiskt att förlåta, eller acceptera och gå vidare.
Livet är för kort för att vara bitter, man vinner inget på det mer än att man ödslar en massa dyrbar tid på att sura!

Ja lite konstigt inlägg men så får det bli. Nu ska jag faktiskt sitta  här i soffan en liten stund till och lyssna på när man vackra dotter suger på nappen, de låter så himla gott!

Kom ihåg, det blir vad man gör de till.

Puss o kram



Min vackra tjej, livets mening <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback