God mat med bästa vännerna...

2011-03-15 @ 10:54:32

Goddagens..

Jag brukar inte gilla måndagar, men gårdagen gillade jag skarpt. Har liksom inte hänt nå speciellt men den här måndagen har jag liksom bara känt mig pigg o glad.. kan bero på vädret och att jag känner våren runt hörnet! Det blev en härlig promenad med Anna och Lucas som sedan avslutades med en härligt god kaffe på deras veranda :D Underbart!

Ska ta berätta lite kort om helgen. Den har verkligen varit kanon.
Fredagen fick jag min myskväll på vallingatan, det blev hemmagjordpizza. Som jag längtat efter den myskvällen. Lillan fick stanna kvar hos farmor o farfar sin för sin andra övernattning borta utan mamma o pappa. Det hade gått bra.. och mamman o pappan fick mysa och sova ut vilket uppskattades mycket :)

Lördagen så var vi först in en sväng till gävle, biltema och köpte golv till våran blivande hall. Härligt de känns dom vi snart kommer igång med den.. Med oss fick vi Anna och Lucas. drog med dom för Anna var gräsänka pga att fredrik åkte iväg på rally o blev borta hela dagen så då fick dom dras med mig hela dagen, och då menar jag verkligen hela dagen :D
Nä vi kom hem från gävle så tog vi en promenad medans Nicke påtade ute i garaget.. efter promenixen så självklart en kaffe.. bjöd även över grannarna på en kopp :D Älskar att ha folk hos mig.. bara komma på en spontankaffe sådär :D
Till kvällningen så bjöd vi hem Anna , Fredrik och Lusen på¨lite mat och jag skulle dricka vin för första gången i mitt liv. Har ju alltid tyckt att de ser så gott ut med ett glas vin till maten. Och jaa det gick i men kag måste nog dricka någon gång till för att vänja mig vid smaken. Men som sagt de gick i :) Maten blev lyckad också. Efter maten så kikade vi på melodifestivalen och myste allesammans i soffan. Barna somnade ganska snabbt, så vi vuxna fick lite egentid. Jag säger verkligen en mycket lyckad lördag som vi absolut måste göra om snart igen :) Vi avslutade kvällen halv två på natten, efter många skratt kan jag lova.. ja herregud. Vilka underbara vänner vi lärt känna och jag bara älskar dom :) En underbar liten familj.
Återigen tusen tack för den kvällen :)

Söndagen var lite segstartad måste jag säga.. gjorde inte många knop på förmiddagen. För att sedan gå ner till kärleksstigen o fira Fredrik som fyllt år men var i Lima då. Efter det så var vi bara hemma o o lillsnutt medans pappan i familjen åkte o spelade match. De vann med... kors i taket. Kanske blir storviks år iår :D Man kan ju alltid hoppas.

 Ja det var helgen det. Som jag skrev tidigare måndagen var bra. blev en promenix och sedan mot kvällningen blev det mat hemma hos mina föräldrar.
Och idag är det tisdag, ser ut att vara underbart väder. Jag kikar på våra bästa år och kikar dator medans lilla älsklingen ligger på golvet och skäller på sina leksaker som hon inte riktigt kan nå. Sen har hon fått för sig våran lilla toka att det är så roligt att hosta.. så rätt som det är så låtsas hostar hon och storflinar :) 
 Nä nu ska jag hoppa in i duschen och försöka göra  mig till människa.

Nä vi höres senare vänner. Ha en toppendag i solen idag för det ska vi :D

 Livet är bra härligt. Ta vara på det du har och våga tala om för varandra hur mycket den ena betyder för den andra <3



Saknaden efter dig är enorm vårat älskade hjärta <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback