Hem till borås...

2011-03-21 @ 11:35:32

Hej hej!!

Måndag idag och solen skiner, härligt! Men det verkar blåsa lite..

Helgen har varit kanon. Jag som brukar avsky söndagarna då det är sista dagen på helgen och man känner panik över att det är en vecka kvar till nästa helg :)
Det har varit full fart hela helgen, ena saken av avlöst den andra.. men ack så underbar den varit.
fredagen då på dagen så var det som vanligt.. vi tog det lugnt jag och lillan för att invänta pappsen som slutade kl fyra. När han kom hem så blev det för honom att göra sig klar för att sedan åka in till sandviken och fira stoffe som fyllde.. efter fika och tårta och självklart massvis med bus med Isak så rullade vi bilen mot hofors för att träffa min familj och mina släktingar som kommit till hofors för att träffa Wilmis. Det var mina farbror med familj. Vi käkade med dom och satt där till rätt så sent innan vi åkte hem och la oss!
Lördagen började lugnt.. vi sov länge och strax efter lunch så kom alla hem till mig för att se hur vi bodde och självklart träffa Wilma. Smällde ihop en tårta som nästan snabbt gick åt. Blev en lite bit kvar som jag sedan bjöd upp Anna till att äta upp :D Vi satt ute i solen och käkade tårtan och drack kaffet.. men det blåste kallt efter en stund. Mot kvällningen så blev vi bjudna på mat hemma hos bästa vännerna, otroligt gott och mysigt. Tack kära vänner :)

Efter vi varit där så begav vi oss till hofors igen för att vara så mkt så möjligt med släktingarna, så de får träffa Wilma så mycket som möjligt. Satt inte där så länge denna gång utan en liten stund innan vi sa hejdå till varandra för de skulle åka tidigt på söndagen :)
och så till söndagen.
Vakna av att våran underbara dotter gör pruttljud i mitt ansikte så det bara spruta saliv över hela mitt ansikte. Gofian. Vi myste alla tre länge i sängen innan vi klev upp o käkade frukost. Efter frukosten så somna lillan ute i vagnen och mamman o pappan passade på att möblera om här hemma för att kunna öppna upp altanen och där satt vi i stort sätt hela dagen. Vi fikade och käkade där ute. hur härligt som helst.. varmt och skönt. Nu vill jag bara iväg o inhandla lite saker till altanen så den ser mer hemtrevlig ut :)

Efter att ha suttit ute i stort sett hela dagen så stack Niklas o spelade match vid tre tiden och jag tog lillfia med mig till Anna och Lucas och vi alla tog våran promenad :)
Efter fotbollen så lämna jag Wilmis hemma hos sin farmor o farfar för att mamman o pappan skulle iväg på bio med Jenny o Stoffe!
Vi gick o såg.. hur många lingon finns det i världen?
Vilken bra film hörrni.. verkligen värd att se.
Den var så charmig och go. en riktig good feeling film. Vad de bjöd på sig själva de söta människorna :)
Så se den om ni gjort de redan!

Nä nu ska jag iväg o värma på maten så man får i sig något innan vi sticker på den dagliga promenaden :)

Ha en toppendag nu vänner

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback