Kommer över en...

2011-03-09 @ 11:22:49

Hej vänner!

Då var det onsdag, mitt i veckan!

Helgen bara sprang förbi och vi hade en bra helg med goda vänner från stockholm. Fredagen tog vi det lugnt här hemma käkade god mat och spelade kort. Lördagen begav vi oss alla ut i skogen för att hejja på älsklingen som körde rally. Det gick bra för dem.. dock ingen pallplats men de var nöjda ändå för de ända de ville med denna tävling var att ta sig runt o träna på noterna! Vilket de klarade galant :)

Lillan var hela lördagen hemma hos mormor o morfar sin och vi valde även att hon skulle få sova där. Allt hade gått så himla bra. hon sov bättre där än när hon är hemma, lilla skitungen. Men som sagt allt hade gått så braa :D Det var även skönt för oss att få sova ut. En helnatts sömn utan att behöva vakna upp o ge flaskan eller peta i nappen! De behövs ibland..
Får se då om fredagen om Wilmis ska sova hos farmor o farfar sin. Dels vill vi testa och sen vill ju självklart farmor o farfar ha henne. Vi vill att hon ska vänja sig med olika alternativ.. för som sagt så kan det vara skönt att få bara ägna sig åt varandra ibland. Det behöver ett förhållande. Att bara få vara ett par. inte mamma eller pappa :D

Nu kanske vissa tänker men herregud har du skaffat barn för att lämna bort henne?
Kan svara på den frågan på en gång utifall de finns sånna frågor.
Nej jag har inte fött Wilma för att sedan ha henne sovandes hemma hos mormor eller farmor varje helg. Hon har sovit borta EN gång och om hon sover borta på fredag så blir det ANDRA gången. Sen kommer det säkerligen dröjja innan hon sover borta igen.
Som jag skrev, jag låter henne inte sova borta för att jag vill bli av med henne.. absolut inte. Hade jag känt så, så hade jag aldrig skaffat barn. Men jag kan stå för att det är skönt att någon gång få sova ut och vara barnledig för att kunna ägna all tid åt mig och Niklas. På så vis blir vi både bättre sambos och framförallt bättre föräldrar.. vi får tid att sakna varandra och få en god sömn, de kan inte göra annat än att stärka oss :D

Wilma är absolut inte jobbig på nätterna.. nono!! Men de är principen att för en natt slippa vakna till för att ge flaska eller byta blöjja eller stoppa in nappen.

jaja är det någon som funderar mer över detta så får ni väl skriva o fråga!!!

Igår så blev det en shoppingdag för mig o mamma. Vi var borta hela dagen.. men fick mycket inhandlat.. andvnde mina presentkort som jag fått när jag fyllde "19" År :D Sen blev det även en grind inhandlad som vi ska sätta för trappen ner mot källaren.
Sen shoppade jag en massa till mig själv o till lillans rum :D Det börjar ta form i hennes rum!
Det ända som saknas är lite leksaker.. så hojta till om ni vill bli av med leksaker vänner.. vi tar det gärna :D

Magen min har krånglat sen igår men jag tror att det kan vara sviterna från den starka kinamaten som jag åt igår i valbo. Den var verkligen superstark.. Jag kanske inte pallar de starka lika mycket som jag tycker det är gott :D

Nä nu måste jag ta tag i hemmet.. det ser ut som ett bombnedlsag.


Igår kväll, natt blev det jobbigt, tungt för mig. Saknaden tog tag i min kropp med storm. Låg o grät i timmar. Ibland kommer saknaden över efter våran älskade Mollsan <3
Som jag älskar o saknar dig våran vackra hund!

Nä nog för idag.

Puss o kram


Kommentarer

Postat av: Anonym

Du har inte berättat hur wilma tycker om öppna förskolan? För det var väl ett tag sen ni skulle dit! Jag kan även hålla med om att man får lämna bort sina barn för att rå om varandra, det behövs ibland!

2011-03-10 @ 09:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback